Graauw 4 oefent zich naar zeven doelpunten!

In de allereerste oefenwedstrijd van het seizoen kan Graauw 4 aardig wat vertrouwen tanken. Maar liefst zeven doelpunten werden gescoord door vijf verschillende personen. We hadden wat hulp van onze Graauwse jeugd en het was mooi om te zien dat lekker konden meevoetballen. Alsof ze nooit anders gedaan hadden.

Inworp van Collin de Witte, onder toeziend oog van staf en reserve spelers.

Ooit vertelde iemand me dat een oefenwedstrijd nergens goed voor is. Zeker niet in onze klasse. Je krijgt altijd op je ballen, start met wantrouwen de competitie en houdt er blessures aan over. In ons geval was dat de afgelopen jaren misschien wel vaak het geval. Maar vandaag bewezen we het tegendeel; dus het klopt dan toch niet.

Door een oefenduel heb je heel wat voordelen: iedereen weet zijn spullen weer te liggen, waar het voetbalveld is, de status van de voetbalschoenen en te meer: is er weer een investeringsaanvraag nodig. De scheids en toeschouwers worden weer in de hoogste staat van aanwezigheid gezet. Iedereen zweet wat weg, komt weer eens door zijn eerste adem: kortom er dreigt weer iets van conditie. En het allerbelangrijkste: we staan weer op het veld en maken er een gezellige middag van.

En dan nog extra in mijn geval: ik kan alvast weer eens kijken of ik nog weet hoe ik deze verslagen moet schrijven. Vind je deze stukjes leuk: laat het me vooral weten. Vind je ze niet leuk? Zeur dan vooral tegen een ander.

Vandaag bijna iedereen op post. Op Remko, Jaap, Dimi en Steve na. In de staf misten we Jurgen en Johan. Uiteenlopende redenen lagen hieraan ten grondslag. Verplichtingen elders de meest voorkomende. Paul liep langs de lijn. De coach had nog een aantal jeugdige huurlingen kunnen strikken: Floris, Willem en Collin. Ze pasten allemaal perfect in het elftal.

Enfin, de wedstrijd:  daar kan ik kort over zijn. Graauw begon goed en maakte meteen een eerste doelpunt via Brian. Een voorzet promoveerde tot doelpunt. Daarna ging het snel. Bacha, Karel en Bjorn konden alle drie op mooie wijze scoren. In de tweede helft was er iets meer weerstand van Hontenisse maar men kon niet voorkomen dat er nog drie mooie doelpunten werden gescoord. Achterin hadden we het goed voor elkaar met Edward en met name ook keeper Floris die zijn doel netjes schoon veegde.

Het was een leuke en sportieve wedstrijd waarbij Graauw wederom prima speelde maar deze keer wel eens de doelpunten maakte. Het geeft ons vertrouwen in de competitie die voor ons ligt. Volgende week kunnen we ons weer bewijzen: thuis tegen Koewacht 3.

André de Winkel

Foto’s van Richard Meyners