Ons Bekeravontuur, start tegen 3e Klasser STEEN, verlies met 0-5, geen dramatiek !

Zoals je het dikwijls , in de laatste dagen voor de daadwerkelijke aftrap van het seizoen, zijn er nog wel de laatste nieuwe attributen welke via de leverancier, zijn plek vinden op de boomwai. Op vrijdag middag hebben Johan en Alex het dan ook nog druk om “de … op de I te zetten” Ballen voor de JO-13 - Nieuwe wedstrijdballen - Bedrukte kleding - Bidon krat en Dames 2 - en een mooie “sjieke grijze teamrolkoffer, voor de 3 delige tenue van ons 1e, het is er allemaal weer ! De kast is weer op orde en de andere kast kan ook weer op slot ( welgemeende dank aan de klusploeg op dn dinsdag ). Ieder hoort erbij, alleen op deze wijze kan menige club blijven bestaan.

Eigenlijk wil ik als eerste even stilstaan bij de “geboorte van Dames 2 “ knap dat we als Graauw dit voor elkaar weten te krijgen, ze speelden vandaag hun eerste bekermatch en behaalden een mooie score van 0-0 ! Ut eerste puntje is binnen, en geeft vertrouwen voor beker en ook de competitie start. Ze zijn goed geswajeerd door de sponsors, succes in jullie eerste jaargang.

Nu naar de “hoofdact” , nu we weer een vijf weken onderweg zijn, tijd voor het “echte” werk, de beker dienen we dan ook te zien als “goede oefenmatchen” , dat we vandaag dan STEEN als opponent treffen, wil niet zeggen dat we moeten schrikken. Het zal inderdaad bij hen allemaal wel al wat steviger staan, en zullen zeker wel ( wat normaal is ) een ronde verder willen komen. Maar dat wil zeker niet zeggen dat we onze taak niet uitvoeren als team, strijd moet er altijd zijn, ook als blijkt dat je na 90 minuten de verliezer bent. Toch wel een mooi gezicht om “schouder aan schouder” met de tegenstander het veld op te lopen, eigenlijk zou er dan “hyme” ( zoals Champions League ) ten gehore gebracht moeten worden van Clublied van Graauw & Clublied van Steen, dan zou het ook nog meer emotionele waarde hebben, misschien iets veur de toekomst. Graauw zit eigenlijk vrij snel aan het Steens doel, maar levert niets op. Eigenlijk doen we onszelf “de das om” , door vrij makkelijk een doelpunt of drie weg te geven. Het is met rust dus 0-3. Na rust hopend wat meer actie van onze zijde, een blamage dient wel uit te blijven. Het ziet er al beter uit, maar de twee doelpunten, welke we alsnog incasseren worden toch te gemakkelijk STEEN in de schoot geworpen. Misschien denk je als lezer, als je het zo schrijft heeft Graauw misschien wel een puntje verdient ? Nee, dat is zeker niet waar, door niet adequaats onze taak uit te voeren, is een beter STEEN, er als de kippen bij om dit af te straffen.

We staan vervolgens na de match nog even stil bij de geboorte van Imani, dochter van onze nummer 5 Gilles & zijn vriendin. Speeltje voor in de box - waardebon - mini shirtje met naam Imani en rug nummer 5, bloemen veur de mama. Foto is gemaakt, maar nog niet tot mij gekomen, dus zal dit invoegen bij een volgend verslag. Namens “ut Ganse Graauw 1 Team” veel liefde en gezondheid met Imani !

Volgende week naar “de Mollen” zowel 2 & 1 spelen daar hun beker matchen, een opponent welke we vorig seizoen in de 4e klasse troffen, dus verwacht een “ opheffend Graauw “ wat zich wil revancheren na de nederlaag van deze zondag.

Laat de netten bollen Graauw, op bezoek bij “de Mollen”