Tijd om weer in actie te komen, tijdig zijn we gestart, daarom ook weer tijd voor verslag !

Een warm welkom, voor de vele sympathisanten van “ons 1e” , hopend heeft ieder een goed verlof gehad, al dan niet in de soms “verzengende hitte” in “ut zuiden” of de overvloedige regen ( ook van hagelstenen ), ook in “ut zuiden”, nee voor ieder was het “buitenland” niet misschien de beste optie, maar ja we doen het er maar mee. Dus eigenlijk voor degene die in “the Dutch” bleven, was het zo slecht nog niet ( al zag ik op de regionale tv zenders ) ook wel verregende 55 + routes voorbij komen. In ieder geval ben ik blij dat je weer Hier Bent !!

Eigenlijk zijn we eind juli al bijeengekomen, de technische staf deed zich tegoed aan een “drie gangen” lunch, welke puik verzorgd was bij sponsor “In ‘t Zicht der Schelde” . Doel is dan ook altijd even “ netwerken “ met elkaar en bezien wat al gedaan is en wat nog dient te gebeuren, jawel het is niet zomaar wat eten, ieder gaat dan ook weer met “opdracht” van tafel.

Onze selectie spelers van Graauw, komen samen met Onze trotse kampioen Dames 1, op zondag 30-07 in actie. Deze dag is “een blijvertje” want naast de eerst trainings vormen, is er een passende lunch, waarna in de middag sportief de fiets wordt gepakt, we fietsen langs onze pleisterplaatsen “ Van De Louisa “ & “ Hoeve Mangnus “ Sfeervolle ontvangst, met drank en toespijs voor handen, ook nog wat spel elementen bij onze eerste “post”.

Het is geen “appeltje eitje” , zie je wel !

Iets anders dan Bierbrouwen, Kris !

Game Over !

We rijden rond de kok van 17.00 u in ontspannen sfeer terug naar de Boomwai ( nou ontspannen, flinke bries op de kop ). Op Teamwork wijze wordt in korte tijd alles gereed gebracht en “binnen no time” is de kantine omgeturnd in een “heus restaurant” , na een korte speech, wordt het BBQ - Buffet geopend ! Het is ondertussen flink gaan regenen en waaien, we zitten eigenlijk plots in de herfst, belangrijker is : Onze start is gemaakt, nu samen gaan groeien om over een week of drie onze eerste wedstrijden te gaan spelen.

Het is een bekend gegeven dat we, een jeugdig elan gaan krijgen, dus zullen we samen moeten gaan zoeken naar de juiste structuren om zo ieder zijn kwaliteit te kunnen benutten. Samen positief leergierig zijn, om zo ieder in de Kracht te laten komen, die nodig is om Graauw 1 neer te zetten op de plaats waar ze horen in deze “herboren 5e klasse”

De oefenmatchen:

Graauw 1 - Steen 2 2-7

We zijn duidelijk een maat te klein, tegen dit toch goed voetballend Steen 2 ( hadden week eerder klasgenoot S.D.O. ‘63 met 0-6 opgerold ) Alle begin is moeilijk in de oefen periode, maar hier is dan toch nog werk aan de winkel, maar zo erg is dit ook weer niet: je moet immers een begin punt hebben ! Toch maakt onze Johan de twee treffers voor Graauw.

Graauw 1 - H.V.V. ‘24 2 4-0

We staan er scherper op dan afgelopen zondag, de afspraken welke duidelijk gemaakt zijn vooraf, worden dan ook goed uitgevoerd. De rust gaan we in met een 0-0, maar geloof in een goede afloop is zeker niet verkeken. Na rust scoort “dn Memo” zeer fraai 1-0, waarna kort hierna een op dreef zijnde Baudy 2-0 laat aantekenen, het slot akkoord is dan ook voor onze Johan 3 & 4 jaagt hij tegen de touwen. Goed herstel jongens, we krijgen de contouren van ons “frame” al in de grondverf ! op naar HBC’22 op zondag !

Graauw 1 - HBC’22 1 3-0

Vandaag tegen onze voormalige 4e klas genoot, welke de overstap naar de zaterdag heeft gemaakt voor komende seizoen, voor hen was het de 1e “oefenmatch” Graauw, was al snel in “optisch-zicht” de meerdere van onze bezoekers, maar het doeltreffen en dan ook doeltreffend afronden is dan ook Vers 2 ! We zouden door een “spaarzame” uitval van HBC’ 22, zomaar op achterstand kunnen komen. Er werd op sommige gebieden ‘verzaakt’ en daarom is er altijd de gelegenheid om te wisselen, na de rust staat het er dan ook “wat scherper” op. Lenn scoort netjes de 1-0 ( dit was voor de rust ), waarna kort na die rust Max, de 2-0 laat oplichten via het scorebord, Cas maakt het “trio” compleet, met shirt nummer 7 scoort hij het derde doelpunt.

Dus kunnen we stellen: Na een vals onervaren start, geven we onszelf richting, op de weg naar “verder groeien” richting competitie start. Dat komende weken de beker als voorbereiding op programma staat is als eerste “mooi affiche met twee thuis wedstrijden”, de poule is “ dicht bij uis “ Supporters, kunnen in grote getallen bij wijze van spreken op du fiets komen” Steen - Hulsterloo - Clinge, zijn onze klasgenoten. Belangrijk hierin: Samen verder bouwen aan de contouren, zodat het “ fundament ” steviger wordt, basisplaats gaan opeisen, Graauw laten groeien naar Competitie Start op 24 September.

Maar ik heb toch weer een eerste “fris fruitige uitsmijter”, als club wordt voor veel gezorgd: Shirts - Hesjes - 12 Balsponsoren - Massage olie - Groene sokken tape, maar we hebben ook ???

Jawel, waar een regionale club onderscheidend kan zijn, de Shampoo is op geen nood “mee melkmeisje Pioenroos of Zonneblom” Ga je als herboren vanonder de douche !

Je ziet, Graauw is weer klaar voor het komende seizoen, we hopen dat alle elftallen “the drive” weten te vinden om er een sportief en succesvol jaar van de te maken.

Gjeren zien we ieder graag weer komen naar de knusse boomwai, waar het goed toeven is, op de tribune of aan de lijn, weet je we zijn blij, Dat je Hier Bent. Volgende week onze Beker ouverture tegen 3e klasser STEEN, Spelers en Supporters wees WELGEKOMMEN !

Groetjes, Alex.

Balsponsor Volgende week: Eet- & Drinkerij Nobel