We kijken nog even achterom, naar afgelopen seizoen 2022/2023

Naast de immers gebruikelijke voorbereidingen binnen Graauw > Lunch Technische Staf, deze maal bij Ut Schor, waar onder genot van hartigheid ( geen boterham mee muiskus, of pasta ) , en een lekker sapje een aftrap werd gemaakt in de voorbereiding. Altijd weer een nuttig moment, om ook al eens af te stemmen “is alles weer al een beetje gereed” , want uiteraard in de “voetbal loze periode”, is het zaak klaar te zijn voor “the future”. Enkele weken later is het dan ook daadwerkelijk prijs voor de senioren ( van zowel dames en heren ), een “luchtte of misschien ook wel nie” training, mee nun bekende lunch ( soep mee balletjes en broodjes naar believen ). Rond de klok van 14.30, nemen we onze fietsen en gaan “ gebroeder en zusterlijk” op weg naar de 1e stop “ Van De Louisa” , waar we meer dan welkom zijn, rondom de knusse bar, Pa Fideel schenk met zichtbaar genoegen de drankjes uit, uiteraard heeft Graauw naast de drank ook aan de garnituur gedacht. Vervolgens fietsen we richting “Hoeve Magnus” waar pa en ma niet ter plaatse zijn maar “de Jeugd” weet alles te vinden en er worden zelfs nog snacks gebakken. Hierna nemen we als slot de BBQ op de Boomwai, we bakken zelf het verrukkelijke vlees van Deli4you, waar ieder met salades en garnering zijn/haar bordje mooi aankleed.

In de voorbereidings zelf is het nou niet gelijk “we zijn er klaar voor” , pittige bekerpoule, waar we dan weer verassend wonnen van IJzendijke. Het is vooraf al een gegeven dat er een flinke “degradatie regeling” zal zijn, dit alles om de “Pyramide” meer vorm te geven. Kortom> de laatste 3 degraderen direct, de 3 erboven moeten “in de barrage met andere ploegen uit de overige 4e klassen” Het zal dus geen zekerheidje zijn, dit seizoen, al stellen we als begin doel “niet bij de laatste drie” .

We constateren al snel, het wordt geen eenvoudige klus, de blessure boeg is als snel in ons nadeel. “de mannen van Passel” komen hier al snel in terrecht, eerlijk is eerlijk “da schilt toch wel voetballend vermogen” onze captain Johan is toch meer blessure gevoeliger geworden, met name aan zijn knie. De JO-19 is dan een welkome redding, maar ook zij speelden op zaterdag, dus werden ook extra belast. Maar ze weerden zich kranig en kwamen verassend voor de dag, nee het komt wel goed met deze jongens erbij.

Zien we in het begin verassend IJzendijke en Groede onder ons staan, gaande weg de winterstop moeten we constateren dat we niet genoeg “body en inhoud” bezitten, om ons boven de laatste drie te spelen. Te vaak zijn we niet bij machtte om ook maar een gelijkspel veilig te stellen. Onze derby tegen buurman S.D.O. ‘63 , wordt dan tot tevredenheid tweemaal gewonnen. Eigenlijk jammer dat deze Zeeuwse klasse, een ware uitloop krijgt naar einde seizoen, vele zien de Pyramide van de K.N.V.B. als een bedreiging ( verre reizen, minder publiek, dus minder loterij, minder omzet in de kantine ). Graauw blijft op de zondag acteren en laat de nieuwe indeling op zich afkomen.

Dus: waar we eigenlijk “gratis” de stap maakten naar de 4e klasse, volgt dan nu een afscheid, waar we dan niet als laatste zijn geëindigd. Afscheid nemen we ook van onze trainers Eric en assistent Edy , doelman Martin , Captain Johan, Flank speler Daniel , en middenveld zwoeger Martijn, en Young boy Jentl., maar ook van onze Manager William Alle genoemde krijgen een passend present, met een “lokaal gevuld Biermandje” . The Mann Off The Match Bokaal gaat naar Martin !

Veel merci aan ieder voor zijn of haar bijdrage, volgend seizoen weer nieuwe uitdagingen, met veel jeugdige inbreng in de elftallen van Graauw. Wederom in de 5e klasse, passend voor een Groeiend Graauw, waar Samenhang een belangrijke factor is, en ook moet blijven, voetbal doe je SAMEN.

Fijne Zomerstop, ook voor supporters, graag zien we jullie terug aan het veld, seizoen 2023/2024 !!