Graauw 4 verliest terecht van de koploper maar voetbalde lekker mee!

Graauw 4 – Hontenisse 4 [ 0 - 5] (Competitie)

Op de laatste speeldag voor Graauw 4 ontmoette men de koploper van de reserve zesde klasse: Hontenisse 4. Voor al het eerste kwartier maakte de titelverdediger een goede indruk en scoorde twee fantastische doelpunten. We konden hier weinig tegenoverzetten al hadden we nog wel kans op de aansluitingstreffer met een één-op-één richting hun keeper. Na rust pakte Hontenisse de draad weer op, scoorde er twee en liet ons daarna voetballen. Zeker de laatste twintig minuten had Graauw het betere van het spel maar echt veel grote kansen waren er niet.  Met nog een domme fout van uw verslaggever stond er uiteindelijk een geflatteerde 0-5 op de borden.

Graauw had op deze zonnige ochtend een aardige opkomst. Remco, Paul en Ronny hadden andere bezigheden (werk, kuip, vakantie), Bacha was MIA en Brian had zijn arm gebroken. Mika was weer hersteld van zijn polsbreuk. Daarnaast mochten we Stefan D. van Graauw verwelkomen. Met vier wissels op de bank geen onaardige opkomst. Voor de laatste wedstrijd van het jaar waren nagenoeg al onze supporters aanwezig: Hontenisse had zijn jeugd meegenomen.

Graauw begon in de verdrukking tegen de koploper en aanstaand kampioen. Het duurde nog geen kwartier tot de eerste twee tegentreffers. Hontenisse was gedreven en Graauw kon er weinig tegen doen. De eerste was een vrije trap, recht voor de zestien. Een vrij hard schot die net onder de lat daalde en binnen ging. Even later een afstandsschot dat letterlijk in de kruising verdween. Daarna nam men iets gas terug en kon Graauw er een klein beetje uitkomen. We hadden kansjes via Jaap (schot en vrije trap), Menno kreeg de bal maar had net iets te veel tijd nodig en verder nog een lauwe kans met een corner.  De beste kans kwam een minuut voor rust voor onze huurling Stefan. Rechts op het middenveld werd er een één-twee gestart waarbij Stefan gelanceerd werd en voor hij het goed besefte kon hij zo doorlopen naar de keeper. Beduusd van deze kans wachtte hij net iets te lang waardoor er nog een verdediger terug kon komen en kans zag het schot te blokken.

Met de thee achter de kiezen eenzelfde beeld. Hontenisse had weer een storm afgesproken die voor hen goed uitpakte. Binnen het kwartier vielen er twee goals die we misschien wel hadden kunnen voorkomen. Maar dit team staat niet voor niets bovenaan de ranglijst. Net wat sneller in de passing, net wat beter in de voeten. Steve viel niks te verwijten: hij heeft er weer een hoop uitgehouden. Net zoals de verdedigers een hoop poging hebben verijdeld. Na dat kwartier kon Graauw een beetje aan voetballen denken. Zeker naar het laatste kwartier waren we beter maar scoorden we uiteindelijk niet. Misschien vonden de bezoekers het wel goed zo.  Een paar van onze ballen gingen hard over of naast, enkele werden eenvoudig gepareerd.

Al met al een leuke pot voetbal waarbij we vooraf wel wisten dat Hontenisse 4 een waardige tegenstander zou zijn die moeilijk te verslaan was. Echt slecht hebben we niet gevoetbald, met vlagen speelden we leuk en creëerden weer de nodige kansen. Een sportieve pot ook. Wat dat betreft gaan we ze misschien wel missen volgend seizoen. Voor ons de laatste wedstrijd van dit seizoen. Hoe het zich ontvouwt weten we nog niet. Hontenisse wordt ongetwijfeld kampioen als zou het mathematisch nog kinnen voor Vogelwaarde en Terneuzen. Voor ons is nu een voorlaatste plaats weggelegd maar naaste belager SDO heeft nog wat wedstrijden tegoed. Pas op de allerlaatste speeldag weten we of we de rode lantaarn kunnen inpakken en even bij Lamswaarde kunnen gaan kijken of we hem dar kwijt kunnen. Nog even geduld dus.