Graauw JO19 kampioen 2e klasse gelijke spelen

Prachtige voetbaldag en wederom de kans om een overwinning binnen te slepen. Wel kost het de leste tijd moeite om een elftal op de been te brengen. Blessures, vakantie en werk zijn de boosdoeners. Gelukkig kunnen we nog altijd terugvallen op de “oude” JO19 zodat we toch weer met 12,5 man aan konden treden.

Opstelling: Floris, Lenn, Wouter, Willem P, Mees, Luca, Max, Kevin, Teun, Siem en Willem vd D. (1ste wissels: Sep, Jelle, Rik(0,5))

We starten de wedstrijd goed. Het eerste kwartier ging de bal goed rond en kregen we verschillende kansen. SKNWK werd verplicht om de lange bal te spelen wat in ons voordeel was. Wel komen we door zo’n lange bal ongelukkig op achterstand. Onnodig twijfelen in onze verdediging waarbij de bal werd opgepikt door de spits van SKNWK die hem droog binnenschoot. Zeer jammer en het blijkt maar weer dat in deze klasse elke fout genadeloos wordt afgestraft. Dan een 25 minuten waar we het compleet kwijt waren. Veel te snel werd de bal diep gespeeld zonder na te denken en we speelden dan ook Willem vd Dries niet goed aan in de punt. Rust, tijd voor bezinning en doorwisselen.

In de rust wat omzettingen gedaan. De jongens wisten zelf ook wel dat het spel van het eerste kwartier puik was en dat we dat terug op moesten pakken. Willem vd D terug op zijn plekkie op de midden en Kevin op de plek van Willem. Onze jongens pikten het spel van begin eerste helft weer op. Niet helemaal gelijk, beetje slordig nog in de passing, maar gaanderweg ging het balleken weer lekker rond. We kregen meer ruimte op de midden en konden dan ook gemakkelijk vanaf vanachter onze jongens daar aanspelen. De druk op de verdediging van Nieuwerkerk werd groter en de gelijkmaker ging in de lucht. Rik hadden we nog op de bank zitten als leste wissel. Eigenlijk niet fit (veel last van de rug) maar in de 2e helft gaf hij aan dat hij wel wilde proberen. Tube tijgerbalsem op de rug voor een hele week en wat paracetamols erin zorgde voor een tijdelijke opleving.(das karakter se, I LOVE IT).

Laatste 20 min, Rik erin. Druk op de verdediging van Nieuwerkerk bleef. Mooi schot van Max vanuit de tweede lijn, maar goed gepareerd door de goalie. Corners van Graauw waren van zouten met diverse scrimmages voor de goal, maar hij ging er nog niet in. Wel moesten we op blijven letten want de uitbraken van de tegenstander waren levensgevaarlijk. Onze verdediging loste dat goed op. Dan eindelijk de verlossende goal voor ons opgezet door de gebroeders d’Haens. Een hard schot van Kevin werd nog net gepareerd door de keeper van SKNWK maar daarna door “ tijgerbalsem” Rik netjes binnengeschoten. 1-1

We bleven de gevaarlijkste ploeg maar de 2e voor ons wou er niet in. Luca in de laatste seconden nog met een mooie actie in de midden maar zijn schot ging net naast. Jammer, jammer, jammer en weer geen overwinning. Maar wederom eindig ik positief. We zijn in al deze jaren samen gegroeid naar het niveau wat we nu spelen en dat is heel goed. Nie afgeven en dit doorzetten naar de senioren dan gaan we nog mooie tijden beleven. Volgende wk geen match en dan tijdens de Boomwai onze laatste wedstrijd als junior.

Grtjes en nog een goed weekend, Tr.v.m.kl