Graauw verliest op Groede 3-1, maar scoort wel doelpunt voor onze Jens Roodhuizen

Deze voorlaatste wedstrijd, is er nog eentje naar “ut Westen”, waar Johan toch nog met ? in de opstelling stond geschreven. De bevalling was immers in ons vorige vrije weekend “gepland” geweest, zou het dan toch misschien nog op Moederdag geboren worden ? Niet van dat alles: Jens werd op vrijdagavond 12 mei geboren, en maakte zijn ouders Johan en Sharida reuze trots en gelukkig. Johan stond dus niet in de basis op het wedstrijdformulier, maar was lekker thuis, bij de basis van het “jonge gezin” Namens ut ganse team, en zijn vele vele volgers > Veel geluk en gezondheid en liefde met Jens <

Nu het einde begint te naderen van de competitie gaat het allemaal ‘wat wegen’ , daarbij noemend dat er steeds gestreden wordt voor een goed resultaat, maar de scherpte soms ontbreekt. De jeugd was weer goed vertegenwoordigt, zelfs de beide broers Lenn en Luca.

Zij begonnen dan wel op de bank, maar maakten wel weer “vlieguren” in ons 1e

Groede , toch altijd een goede ploeg hoor, al stonden ze bij aanvang van de eerste competitie wedstrijden zelfs “onder ons”. Collectief zijn ze van een goed kaliber, staan daarom ook na een slechte start voor hen, keurig in ut linker rijtje. Graauw streed mee, waar het kon, maar moest de meerdere erkennen in “de Groe” Namen we vorig seizoen “op paaszaterdag” hier nog brutaal de leiding ( vlug werd het 0-1 ), zover lieten ze het vandaag niet komen. Memo scoorde nog wel de ere treffer, welke we dan ook terrecht toeschrijven aan Jens Roodhuizen. Dat deze kleine jongeman, ook wel in voetbal tenue zal verschijnen lijkt niet meer dan logisch.

Komende zondag komt het R.I.A. - W op bezoek, zij hadden mogelijk meer verwacht van dit seizoen. Al kan er misschien nog wel een periode overgenomen worden van “de kampioen”. Zij gaan uitkomen in de zaterdagklasse volgend seizoen, ja het is een raar seizoen in de 4e klasse, wat een aantal jaren geleden als “Zeeuwse Klasse” werd bestempeld, valt deze jaargang als een kaartenhuis in elkaar. De Piramide drift van de K.N.V.B. leidt tot een ware “klasse dans” richting zaterdag, wat gaat het allemaal brengen volgend jaar ? In ieder geval zullen wij ons gaan “dompelen in 5e klasse op zondag” , maar dat willen we niet doen, zonder op deze zondag 21 mei, nog éénmaal ons beste beentje voor te zetten, in de 4e klasse. Wees eerlijk, trots waren we zeker toen we eigenlijk “uit ut niets” hierin werden geplaatst. De eerste derby op ( tevens openingsduel ) 4e klasse niveau thuis in de eigen boomwai, blijft in geheugen staan. Zo goed als toen die keer, hebben we later tegen S.D.O. niet meer gespeeld.

Maar voordat we gaan starten, is het een goede zaak om onze dames te komen aanmoedigen, zij kunnen in een echtte “kampioens wedstrijd” alle steun gebruiken. Laat daarom “ De Boomwai Feesten” een feestelijke apotheose geven, om DE DAMES een spetterend seizoenslot te laten bleven, lang ruim bovenaan gestaan, dit mag toch op de laatste speeldag niet verloren gaan.

Groetjes, Alex