Graauw 4 struikelt over zichzelf aan de overkant!

Luctor Heinkenszand 2   – Graauw 4 [ 5 – 1] (Competitie)

Uit naar de eerste officiële wedstrijd naar den overkant in deze klasse struikelde Graauw 4 voornamelijk over zichzelf. Alhoewel; de start was goed. Graauw zette in het begin druk wat in een vrije trap zorgde die meteen door Bjorn perfect werd benut. Maar de euforie was van zeer korte duur.

Om maar aan te geven wat een unicum het is om aan de overkant te voetballen in onze klasse, is het misschien leuk om eens de statistieken te laten zien uit de archieven van uw verslaggever. In de afgelopen dertig seizoenen hebben we onderstaande dorpen en steden aangedaan. Let wel: dat zijn uit en thuis wedstrijden; voor wat het waard is natuurlijk. Daar komen dit seizoen dus nog zes kruisjes bij met tegenstanders van den overkant.

Wat ook een unicum is: bijna alle spelers en supporters waren paraat.  Johan en Richard nog op vakantie. Michiel had andere plannen vandaag. We konden vandaag ook een beroep doen op Kris die na wat blessureleed weer wat meters kon maken. We waren op tijd op het mooi sportpark van Luctor. Het was daar heerlijk vertoeven in het zomerzonnetje.

Graauw begon goed aan de wedstrijd. Niet het samba voetbal maar aanvankelijk degelijk met hier en daar wat speldenprikjes. In de tiende minuut kwam er al een stempel op de wedstrijd: bij druk zetten op het middenveld kwamen we er razendsnel uit waarbij de keeper van Luctor verrast was door de stift over hem heen terwijl hij zelf tien meter voor zijn grote baklijn stond. Hij sloeg succesvol met zijn hand naar de bal, die naast ging. Standaard straf is dan een rode kaart maar wonder boven wonder bleef die uit. De vrije trap die volgde werd door Bjorn onberispelijk binnen geschoten.

Maar lang mocht dat feest niet duren: meteen na de aftrap kwam Luctor goed door het midden en maakte de gelijkmaker. Zal twintig seconden geduurd hebben.  Daarna ging Graauw wel op zoek naar het volgende doelpunt maar het werd stroever en stroever. Zeker toen even later Luctor nog de 2-1 maakte. Wat dat betreft waren ze redelijk effectief. Aan onze kant waren er een paar kansen maar we waren niet nauwkeurig genoeg. Daarbij sloop er een sfeer in de wedstrijd waarbij we niet echt meer voor elkaar aan het werk gingen.

In de rust werd even kort de frustratie naar elkaar toe uitgesproken. Graauw was te slap. Heel even was het stil in de kleedkamer en het was duidelijk dat we de swung van de eerste twee wedstrijden weer moesten zien te vinden. Meteen na rust leek dat heel even het geval te zijn. Met een aantal goede aanvallen kregen we kansen genoeg maar we werden verhinderd om te scoren of waren niet nauwkeurig. Onze gehaastheid zorgde ook voor  fouten die door Luctor werden afgestraft. Na een kwartier was het dan Luctor die dan wel scoorde. En vrij gemakkelijk.  Na weer een aanval viel de 4-1 en vervolgens hetzelfde scenario voor de 5-1.  Frustrerend als je meer aanvallen hebt dan de thuisclub alleen zij zijn net wat effectiever. Een vervelende middag die we snel weer moeten vergeten.

Foto’s van Perry en André de Winkel