Graauw 4 scoort drie keer tegen kampioen!

Graauw 4 – Hontenisse 4 [ 3 - 8] (Competitie)

De titel van dit verslag trekt een en ander uit het verband. Maar het klinkt beter dan dat we acht doelpunten om de oren hebben gekregen. Op de tweede zonovergoten zondag van oktober speelde Graauw 4 tegen de kampioen van vorig seizoen. Binnen de minuut stonden we met 0-1 achter. Binnen het kwartier al met 0-3. Maar gelukkig konden we ons daarna herpakken en meedoen aan de wedstrijd.

Graauw 4 miste een aantal spelers wegens blessureleed of andere verplichtingen. Daardoor ontbrak het ons vandaag aan een dosis van Richard, Manuel, Brian en Remco. Maar we konden een beroep doen op een tweetal jongelingen: Job en Toon. Gelukkig waren al onze supporters er ook weer bij!

De wedstrijd begon voor Graauw 4 een beetje flauwtjes. Binnen de minuut kwamen ze over links, gaven een voorzet en kopten direct binnen. En vijf minuten later deden ze dat nog eens dunnetjes over. En tien minuten later via het midden nog eens. Poepstart heet dat in een andere sport die uw verslaggever ook graag mag kijken. En dat terwijl we toch vooraf hadden besproken er meteen bovenop te zitten. Gelukkig kán een plan in de prullenbak want anders hadden we met de gebakken peren gezeten. Na een omzetting door de coaches stond alles ineens beter en konden we ook aan de wedstrijd beginnen.

Vijf minuten later, in de twintigste minuut, resulteerde dat al in een doelpunt. Bjorn werd weggestoken door Jetto. Richting de achterlijn zag hij nog net dat Bacha meegelopen was die hem voor het binnentikken had. Met nog een doelpunt tegen aan onze kant, konden we er nog één maken. Nu werd Bjorn op rechts weggestuurd door Ronny en kon hij richting de korte hoek aanleggen. De eerste werd nog gepareerd maar de tweede poging was raak.

We hadden zelfs nog een derde kunnen maken wegens een (naar onze mening) niet gegeven strafschop, vrije trap voor de zestien en een bal van Toon op de lat. Aan onze kant van het veld liet Hontenisse zien dat ze makkelijke combinerend de goal konden bereiken en af en toe fraaie doekpunten afleverden. We gingen met 2-5 de rust in maar eerlijk is eerlijk: het had ook 4-12 kunnen zijn.

Na rust ging het beter voor Graauw. Hoewel we weer tot drie keer toe een doelpunt moesten incasseren, waaronder een hele mooie, en vooral onthoudbare, van Titiano konden we zelf ook nog tot scoren komen. Uw verslaggever gooide, bij een uitbal, de bal weer snel naar voren richting de vertrokken Bjorn die de bal, al dan niet met een kleine stuit voor slingerde op de meegelopen Bacha. Boem-pats-binnen. Een doelpunt uit het boekje; perfect uitgevoerd. We mochten nog op meer hopen maar kwamen helaas niet verder dan die drie doelpunten.

Na een valse start liet Graauw zien dat we de malaise van vorige week achter ons hebben gelaten. We konden met vlagen goed mee en scoorden zelfs drie keer wat bewijst dat we het zeker nog kunnen en de lijn goed in hebben gezet. Hontenisse 4 was vorig seizoen al een maatje te groot voor deze klasse. En dat zullen ze dit seizoen weer zijn. Wij moeten in deze wedstrijden er voor zorgen dat ze nog steeds voor moeten werken.

Gezien deze wedstrijd hebben we weer een klein beetje vertrouwen teruggewonnen. Vertrouwen kun je niet kopen, niet lenen en je krijgt het niet cadeau. Vertrouwen moet je verdienen. En als je het eenmaal hebt, moet je het koesteren met hard werken. Laten we vorige week als incident beschouwen en weer werken aan ons vertrouwen met hard werken. Om te beginnen voor elkaar! Dan komt het resultaat vanzelf.

André de Winkel