Goede seizoen start Graauw 4!

Graauw 4 – Koewacht 3 [ 4 - 1] (Competitie)

Edwar mee in de aanval

In de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie pakte Graauw 4 meteen zijn eerste punten tegen Koewacht 3. De lijn die met de oefenwedstrijd ingezet was, werd nu doorgetrokken. Graauw speelde solide. Men gaf niet veel weg, en belangrijker: kansen werden benut.

Een zonovergoten nazomer op de Boomwai. Behalve het prachtige weer hadden de coaches weer een volle bank geregeld; ondanks de drie geblesseerden en een afmelding. Johan was nog op vakantie en dat was te merken: geen shirts terwijl we wel op de elftalfoto moesten. Dankzij adequaat ingrijpen van Paul stonden we dan toch allemaal op tijd voor de lens van onze huisfotografe Kristel. Nou ja, op een aantal afwezigen na dan.  Extra op de elftalfoto stond Teun, zoon van JP en kleinzoon van onze scheidsrechter van dienst. Vorige week nog MIA maar nu op en top aanwezig.

Teun op weg richting de keeper van Koewacht.

Graauw begon goed aan de wedstrijd. Misschien niet met de flair van vorige week waarbij veel lukte, maar wel gedegen. Hier en daar een speldenprik en aftasten van beiden teams. Achterin werd niet veel weggegeven. Na een vijfentwintigtal minuten openen we de score via Bjorn. Hij had al een paar keer gezien dat de keeper wel wat ver voor zijn goal stond en bij de tweede keer was het raak. Hij kreeg vanuit het middenveld, via Ronny en Jetto, de bal op links, stapte een paar meter over de middellijn en schoot met dodelijke precisie de bal over de keeper in de verre hoek. Dat was zeker vanaf vijfenveertig meter, de diagonaal niet meegerekend. Prachtig.

Even later is er nog een goal, van Teun deze keer. Op rechtshalf geposteerd liet hij zich voornamelijk in de aanval gelden. Bij een opzetje via Karel en Bjorn werd de bal veroverd door Koewacht maar Teun was meegelopen en gaf niet op. Hij her-veroverde de bal weer en kon meteen één-op-één richting de keeper en in de rechterhoek scoren. Daarna kreeg Koewacht ook een paar kansen maar alles wat onze verdediging niet weg kon krijgen, ging buiten de palen of niet hard genoeg op gelegenheidskeeper Jaap.

In de tweede helft was Koewacht eventjes sterker. Maar niet sterk genoeg om gevaarlijk te worden. Wat dat betreft had Edward en zijn verdedigers het goed voor elkaar. Na een dikke vijfentwintig minuten, en een paar kansen voor beider teams verder, kon Bacha de score verder uitbreiden. Steve was op rechts in stelling gebracht door Jetto maar een schot, van ver af, werd gepareerd door de keeper. Bacha was attent genoeg om de bal te her-veroveren en alleen richting het doel te lopen, met  nog één verdediger tussen hem en het doel. Maar op het schot van Bacha kon hij niks en de bal liep ongemoeid het doel in.

Niet veel later moesten we ook nog een tegentreffer dulden. Koewacht kon een mooie aanval opzetten en het schot aan de tweede paal was onhoudbaar voor Jaap. Daarna konden wij weer aanzetten. Via een aanval op links kruiste Teun de bal naar rechtsvoor Steve. In eerste instantie schoot hij op een verdediger en kreeg de bal netjes weer terug in de voeten. Hij zag de aankomende Ronny en gaf en hem netjes in de loop mee. Ronny aarzelde niet en schoot buitenkant rechts aan de tweede paal binnen. Precies zoals zijn vader hem dat geleerd heeft. En na vijfentwintig jaar training werd het tijd dat hij die buitenkant van de schoen eindelijk eens zou gebruiken.

Een mooie middag voor Graauw 4 die een prima start van de competitie had. Daar waar we vorig seizoen veel kansen nodig hadden voor een doelpunt zit het ons nu mee en maken we ze daadwerkelijk ook. Met vertrouwen gaan we volgende week naar Heinkenszand. Een primeur overigens maar daarover volgende week meer.