Graauw 4 houdt redelijk stand tegen de koploper!

Hansweertse Boys 2 – Graauw 4 [ 1 - 3] (Competitie)

Graauw 4 ontving koploper Hansweertse Boys 2 op de Boomwai. Hoewel we ze snel aan twee makkelijke doelpunten helpen zou het allesbehalve makkelijker voor ze worden. Na rust kan Graauw de aansluitingstreffer maken maar moet een kwartier later dan weer een doelpunt toestaan.

Op een gure zondagochtend verzamelde de spelers vanuit Graauw en Hansweert voor een potje hôôg en waîd op sportpark de Boomwai. Dat kon ook niet anders met de harde en gure wind. Graauw zat goed in de wissels, al waren er toch een zestal afmeldingen. Ook de bezoekers hadden man genoeg.

Er was wel weer een klein probleempje: een hick-up in de coördinatie zorgde ervoor dat ook vandaag weer geen scheidsrechter beschikbaar was. Uw verslaggever werd, net als vorige week, op de middenstip gedeponeerd met fluit. Misschien ook de minst schadelijke positie. Vanaf daar kon hij in ieder geval alles goed waarnemen.  Speciaal voor de koploper was blijkbaar vooraf besloten om niet te maaien en de gaten niet te dichten.  Gedurende wedstrijd zou menigeen struikelen over het lange gras wat een koddig gezicht was.

Hansweert won de toss, tot ongenoegen van Bjorn want die was erop gebrand om met deze meewind in één keer op de goal te jassen. Maar helaas verloren Graauw de toss en moesten we tegenwind beginnen. De bezoekers maakte goed gebruik van de meewind en kwamen al binnen drie minuten op een 0-1 voorsprong vanwege een fout in de communicatie. We moesten nog even zoeken wie welke man moest oppakken. Kort daarna dubbel pech omdat Kevin zich verstapte en door zijn rug ging. Weg plan. Binnen het kwartier stonden we 0-2 achter omdat we de bal achterin even niet weg kregen en pardoes achterwaarts in de voeten van een aanvaller kopten. Niet de bedoeling maar dat soort dingen gebeuren. Daarna kon Graauw met wat speldenprikjes de verdediging van de bezoekers teisteren al was er veel onnodig balverlies en dankzij de wind kwamen veel ballen anders aan dan bedoeld. Vaak te zacht en onnauwkeurig.

Na rust met meewind in de rug kwam Graauw iets beter uit de kleedkamer. De Hansweertse Boys leken het ook moeilijk te hebben met tegenwind. En daardoor meer en betere kansen voor Graauw dan voor de rust. NA dertien minuten een goal van Bjorn. Met een diepe bal op pad gestuurd moest hij vanaf eigen helft het doel van de tegenstander zien te halen met een snelle verdediger in zijn. Nadat hij die had ontweken wachtte hij op beweging van de doelman die lang stil stond maar daarna toch de verre hoek moest prijsgeven. Al vallend schoof Bjorn hem dan ook in de lange hoek. De aansluittingstreffer en Graauw op zoek naar meer.

En die kansen kwamen er ook al was Hansweert ook gevaarlijk in de counter. Ze begrepen goed dat de bal laag gehouden moest worden en met een paar passes stonde ze zo voor Steve die vandaag is vorm was en flink wat zaken verijdelde. Maar niet alles. Na vijfentwintig minuten in de tweede helft glipte er toch een aanvaller doorheen en zette hij de eindstand van 1-3 op het bord. Graauw kreeg nog kansen met Bacha, Karel en Jaap die dan door verschillende mensen al dan niet fraai gelanceerd werden. Maar we kwamen niet meer tot scoren.

Graauw toonde pas lef nadat ze met 0-2 achterstonden. Een situatie die we ook in de uitwedstrijd zagen. De tegenstander is en was niet voor niets koploper en kan goed voetballen. Maar als we elkaar proberen te vinden dan kunnen we dat ook. Dat lieten we weliswaar weer zien maar veel te laat.  Al met al een leuke en sportieve pot, in ieder geval beter dan dat we uit op Hansweert hebben meegemaakt. De koploper heeft terecht gewonnen en wij konden, mede met de uitslag, laten zien dat we zeker geen kanonnenvoer waren.  Toch weer aanknopingspunten voor de volgende wedstrijd. Alleen iets eerder met ons eigen spel starten.

Foto’s van Martijn Seghers