Graauw onder 19 sluit jeugdperiode in stijl af in La Roche:

Afgelopen weekend was het dan zover, het afsluitende uitje in de Ardennen met de JO19.

Een mooie periode van een jaar of 13 waarin we sportief mooie dingen hebben bereikt maar  vooral ook veel lol hebben gehad.

Deze periode moest dan ook passend worden afgesloten en dat hebben we dan ook gedaan.

Zal niet tot in details treden want, what happens in La Roche stays in La Roche.

Zatermiddag klokslag 12:30, pleintje, vertrek richting Club Benelux. Prachtig weer en een schitterende plek om te vertoeven.  Bij aankomst op de locatie werd al snel duidelijk dat we het op een haar na missen van de kermis in Poperinge hier goed konden maken. Ook was er op de camping een oldtimer meeting van NSU-kes (auto’s en brommers) inclusief feesttent, nie verkeerd.

Hier zakten we dan ook later op de avond naar af om lekker een pintje te drinken en mee te zingen met de blaaskapel  de Stroete Dweilers uit Ronse. De avond sloten we af op de kermis in La Roche.

Op zatermorgen moest er effe geschakeld worden en lieten we zien dat we aardig bedreven zijn in het afbreken en opbouwen van tenten en infra. Op de zatermiddag stond er kajakken op het programma. Een tochtje van een kilometer of 7, vertrek in Maboge. De busrit er naar toe was al een belevenis op zich met een chauffeur die zijn rijbewijs bij de boter had gekregen, amai. Da liep gelukkig goed af.

Het was een mooie tocht  met aansluitend een lekkere pint en broodje worst op het terras in la Roche. Wa wil je nog meer.

Na het middagmatineé zakten we weer af naar de camping om de bbq aan te slingeren en lekker wa te chillen onder de boom of in de rivier.

Bij het avondmatineé gingen we Champions Leagque finale kijken in het stadje op een groot scherm op de markt. De campingbaas Eric (of was ut Dave?) wist voor ons een korte route. Wel moesten we hier eerst de rivier voor over steken en een stukkie klimmen. In de lichten zorgde dit al voor hilarische taferelen. Het was een mooie avond met na de match een optreden van een puike lokale band die zonder te pauzeren 3 uur gas gaven. Details over de band kun je aan onze muziekkenner Jos vragen.  Om een uur of 2 hadden we ons zakskes vol en begon de voetreis terug met als slotstuk de oversteek van de Ourthe. Aan de overkant was de feestbar nog open en stond Dave ons te verwelkomen om onder het genot van een lekkere La Chouffe en een kampvuurken (aangemaakt met frietvet) de dag en dit weekend mooi af te sluiten.

Via deze weg wil ik iedereen, dit op wat voor wijze ons de team de afgelopen jaren geeft geholpen, bedanken.  Wat een mooie tijd, had het nie willen missen. Zet um op jongens bij de senioren en zet sportief  VV Graauw ook weer op de kaart. Ik kom ulder zeker en vast supporteren.

Grtjes, Tr.v.m.kl.